CLICK THIS

Monday, August 2, 2010

Adakah Patut Pesalah Rogol Di Hukum Gantung?

Salam,

             Dewasa ini kita selalu dengar banyak kes ROGOL. Bukan anak remaja sahaja kena, budak dan orang tua juga tak terkecuali...(apa aharam daaaa). Kadang2 ak terfikir, apa masalah dia orang ek? terlalu pandai sehingga jadi BODOH untuk membeza mana yang baik atau buruk...

               Kadang2 terfikir juga aku yang mana "mereka" tiada adik ke?tiada kakak ke?tiada MAK ke??? sehingga sanggup lakukan semua ini. Atau pun mereka tidak dapat menahan AMUKAN NAFSU mereka sendiri?

              Kadang2 terfikir juga aku, bagaimana keadaan yang sama terjadi pada keluarga mereka? atau pun sememangnya sudah terjadi, dan ini salah satu cara untuk mereka lepaskan dendam mereka? Tapi adakah patut mereka lakukan kepada orang lain yang tak berdosa??

             Terlalu banyak persoalan yang timbul...Tapi masih tiada jawapan. Dalam sibuk sempat juga aku terbaca akhbar yang mana mereka mohon agar undang undang di pinda untuk kesalahan rogol.

Adakah Patut Pesalah Rogol Di Hukum Gantung?
             Saya menyokong!!... Tapi, bagaimana jika kesalah pendakwaan berlaku? bukan nak menyokong pesalah tapi apa akan jadi sekiranya bukan dia yang melakukan tapi pihak pendakwaan dapat menimbulkan keraguan munasabah? Apa pendapat Semua? Harap pihak Badan Kehakiman dapat membuat keputusan dengan berhati hati semasa mengadili kes kes seprti ini sekiranya betul undang undang di gubal. Dan saya rasa, kita sememangnya mempunyai barisan hakim yang cukup adil dan saksama.

             Terlalu banyak kes sekarang ini sehingga tindakan drastik harus dilakukan!..Harap sangat perkara ini tidak terjadi lagi.

          

No comments:

Post a Comment